Österbottens Cancerförening

Vi förebygger insjuknande i cancer, främjar överlevnaden och erbjuder stöd till de som insjuknat och deras närstående. Ta kontakt, så kommer vi överens om hur vi på bästa sätt kan hjälpa.

Rådgivning och stöd

Vi stöder och handleder dem som drabbas av cancer. Österbottens Cancerförening erbjuder stöd i varje behandlingsskede, och efter behandlingarna, när det är dags att återvända till normalt liv. Stöd ges både på tumanhand och i grupper.

Kurser och grupper

Skulle du vilja träffa andra insjuknade eller komma på en rehabiliteringskurs? Behöver du mera information om cancer eller skulle du vilja motionera mera? Österbottens Cancerförening ordnar olika kurser och organiserar många grupper. Där får du mera information om din sjukdom – eller något helt annat att tänka på.

Donera och delta

Vill du vara med om att stödja vårt värdefulla arbete till förmån för dem som insjuknat i cancer och deras närstående? Du kan ge bidrag genom en donation eller genom att t.ex. köpa våra adresser.