Adresser

Österbottens Cancerförening säljer adresser. Intäkterna av dem och testaments- och andra donationer möjliggör kontinuiteten i föreningens verksamhet.

StopCancer -insamlingen

Vi utmanar alla våra vänner, stödare och kunder att komma med i vår lokala insamlingskampanj Stop Cancer 2024! Du kan arrangera insamling på ditt område, arrangera själv eller vara med och arrangera ett välgörenhetsevenemang, dela ut information om insamlingen eller enklast: donera medel till insamlingen, som privatperson eller organisation.

Donera

Du kan stödja verksamheten hos Österbottens Cancerförening med olika donationer – också en liten donation är värdefull. Tack vare donationerna kan vår förening göra långsiktigt och förstklassigt arbete till förmån för cancerpatienter och deras närstående.

Frivilligverksamhet

Vill du arbeta frivilligt till förmån för cancerpatienter och deras närstående?

Bli stödperson

Att insjukna i cancer är en kris som rör upp känslorna. Österbottens Cancerförening utbildar kamratstödpersoner som diskuterar med och lyssnar på cancerpatienter och deras närstående. Kom med och bli kamratstödperson!