Utmärkelser och blombuketter!

I december firades personer som gjort ett förtjänstfullt arbete i Österbottens Cancerförening. Cancerföreningen i Finland har beviljat förtjänstmedaljer till fyra personer som aktivt gjort cancerarbete. Pentti Haapala från Ilmajoki, Anja Kangasniemi och Christer Strömäck från Vasa, samt Aino Pihlajamäki från Kristinestad fick den fina medaljen i brons för sitt arbete inom föreningen. Medaljerna delades ut på Cancerföreningen i Finlands styrelsemöte i Helsingfors 11.12, men Anja Kangasniemi fick sin på föreningens styrelsemöte 13.12.2018.

Samtidigt tackades långvariga styrelsemedlemmar Jaakko Aho och Paula Takala som lämnar styrelsen. Jaakko har gjort en exceptionellt lång karriär som styrelsemedlem från år 1992, som ordförande och vice ordförande. Paula har gått en lång väg tillsammans med oss, först som anställd på föreningen, sedan som styrelsemedlem och vice ordförande.

Vi gratulerar och tackar alla meriterade volontärer!

Tack till våra volontärer! Från vänster: Jaakko Aho och Paula Takala som lämnar styrelsen, samt Christer Strömbäck, Anja Kangasniemi och Aino Pihlajamäki som beviljades förtjänsttecken. Pentti Haapala som också fick ett förtjänsttecken saknas från bilden.