Tina skrev en fin bok om sorg – Sorg är en fläckig gunghäst som röker pipa

Tina C.Back, foto: Camilla Fant

Sju år efter maken Per-Eriks död har Tina C. Back nu skrivit en bok om sin sorg. Boken heter ”Sorg är en fläckig gunghäst som röker pipa”. Tina miste sin man i cancer och det gick väldigt snabbt.

Tina vill berätta sin historia, om hur sorgen påverkade henne och hennes liv, och samtidigt skänka tröst och stöd till den som sörjer. Vinsten från bokförsäljningen går oavkortat till Österbottens Cancerförening, öronmärkt för psykosocialt stöd inom den palliativa vården, för patienten och dess anhöriga.

• Tina har skrivit en fin bok och det är viktigt att lyfta upp behovet av psykosocialt stöd för de anhöriga också, tackar verksamhetsledare i Österbottens Cancerförening, Markku Suoranta. Cancerföreningen har många verksamhets- och serviceformer (grupper, kurser, samtalstöd) som stöder också de anhöriga.

Boken kan köpas från Österbottens Cancerförening byrå i Vasa (Nedre torget) och från Korsholms cancerklubb samt från Cirkas i Solf.

Tag gärna kontakt om du önskar köpa ditt exemplar. Pris 15€.

Markku Suoranta, markku.suoranta@botniacancer.fi, tel. 0500 560 151
Tina C. Back, tback2021@gmail.com, tel. 050 571 8469