Purmo ställde upp under välgörenhetskonserten Tillsammans för livet

Än en gång har Purmoborna ställt upp och visat sitt stöd för cancerarbetet i regionen

Den 24 november ordnades välgörenhetskonserten Tillsammans för livet – JUL, och initiativtagare Karola Bodbacka berättar att man först inte tänkt sig någon välgörenhetsinsamling under 2019, men eftersom efterfrågan på ett sådant evenemang var stort och många ställde upp med frivillig arbetskraft, så kunde konserten ordnas.

Lokala förmågor med anknytning till Purmo ställde upp på scenen, däribland Håkan Mattjus, Ursula Mattjus, Annika Löv, Christine Sten, Cecilia Lasén, gruppen MM Group (Mogna Män), Kata Bonds, Christina Skog, Marguerithe Sandstedt-Granvik, kören LoStones, och revyorkestern Rüdiger Leopold, Mattias Forsblom och Christian Lund.

Publiken uppgick till ca 230 personer, och man kunde förutom att lyssna på musiken, också passa på att köpa snabblotter och vinna fina persentkorgar med vinter som donerats av lokala företag. I pausen bjöds det på kaffe och dopp.

Välgörenhetskonserten, tillsammans med den efterföljande julhälsningskampanjen Tillsammans för livet Julhälsning på Facebook, inbringade sammanlagt 8400 €, som donerades till Österbottens Cancerförening. Donationen kommer att användas till att stöda cancerpatienter i nejden.

Österbottens Cancerförening sätter stort värde på ert engagemang, och tackar ödmjukt för gåvan!

#stopcancer

Initiativtagare Karola Bodbacka läser en dikt. Foto: Hanna Östman

Den nybildade kören LoStones, under ledning av Christine Sten avslutade med We wish you A Merry Christmas på tre språk. Fotograf: Hanna Östman

MM Group (Mogna Män) framförde egna sånger skrivna och tonsatta av Bo-Erik Miller (längst till höger) Fotograf: Hanna Östman