#PETforBotnia insamlingskampanjens otroliga delårsrapport

Österbottens Cancerförening har publicerat delårsrapporten för #PETforBotnia-kampanjen som startade i mars. Kampanjen har framskridit bra: många föreningar, stiftelser, privatpersoner, grupper  samt företag har deltagit och donerat till kampanjen så att vi kan donera minst 250.000€ till Vasa Sjukvårdsdistrikt för anskaffning av PET-apparaten.

Vid besöket på Cancerföreningen överräcktes en stor donation av Aktiastiftelsens representanter.

En viktig donator är Österbottens Aktia-stiftelser, de har donerat sammanlagt 50.000€ Andra viktiga donator är Jussi Lallis och Eeva Mariapori-Lallis stiftelse, Fadderortsstiftelsen, distriktets Martha föreningar och Lions Klubbar, föreningens egna klubbar, olika kör och musikgrupper mm. Utan att glömma privatpersoners donationer.

De donerade medlen ges till Vasa Sjukvårdsdistrikt mot egentliga anskaffningsbeslutet- och beställningen. Från summan avdras endast direkta insamlingskostnader, som i nuläget ser ut att bli ca. under 5% av insamlingens resultat. Slutliga beslutet görs i juni på Sjukvårdsdistrikt rådets möte.

Kampanjen fortsätter ändå till hösten, nya målet är 300.000€, som hoppeligen nås. Flera fina #PETforBotnia välgörenhetsevenemang är på kommande på sommaren och hösten.

Vi tackar redan nu alla som har medverkat, vi återkommer på hösten med slutliga resultatet.

Tilläggsinformation om insamlingen www.botniacancer.fi/pet eller verksamhetsledaren Markku Suoranta , tel. 010 8436 005