#PETforBotnia –keräyskampanjan huikea ”välitilinpäätös”

Pohjanmaan Syöpäyhdistys on julkistanut maaliskuussa 2018 alkaneen #PETforBotnia –keräyskampanjansa ”välitilinpäätöksen”. Kampanja on edennyt todella hienosti: Monet yhdistykset, säätiöt, yksityishenkilöt, ryhmät ja yritykset ovat lähteneet mukaan ja lahjoittaneet varoja keräykseen niin, että voimme kertoa lahjoittavamme minimissään 250.000€  Vaasan sairaanhoitopiirille PET-kuvantamislaitteen hankintaa varten.

Suurlahjoituksen PETforBotnia –keräykseen tehneen Aktiasäätiöiden edustajia vierailulla Syöpäyhdistyksessä.

Yksi merkittävä lahjoittaja on Pohjanmaan Aktia-säätiöt, he ovat lahjoittaneet yhdessä 50.000€. Muita merkittäviä lahjoittajia ovat myös Jussi Lallin ja Eeva Mariapori-Lallin säätiö, Fadderortsstiftelse, alueen Martta-yhdistykset ja Lions-klubit, yhdistyksen omat osastot ja kerhot, monet eri kuorot ja muusikkoryhmät jne.  jne. Unohtamatta yksityishenkilöiden tekemiä lahjoituksia.

Lahjoitetut varat luovutetaan aiemman sitoumuksen mukaisesti varsinaista hankintapäätöstä ja –tilausta vastaan Vaasan Sairaanhoitopiirille. Summasta pidätetään ainoastaan välittömät keräyskulut, jotka ovat alle näillä näkymin n. 5 % keräyksen tuloksesta. Lopullinen hankintapäätös tehdään Sairaanhoitopiirin valtuustossa kesäkuun kokouksessa.

Kampanja kuitenkin jatkuu syksylle, uusi tavoite on 300.000€, joka toivottavasti täyttyy. Tiedossa on jo monta hienoa #PETforBotnia hyväntekeväisyystapahtumaa kesällä ja alkusyksystä.

Kiitämme jo tässä vaiheessa kaikki mukana olijoita ja palaamme syksyllä lopullisen tuloksen merkeissä asiaan.

Lisätietoja keräyksestä: www.pohjanmaancancer.fi/pet tai toiminnanjohtaja Markku Suoranta, puh. 010 843 6005