Österbottens Cancerförening mobiliserar krafter till insamlingen

År 2020 genomför Österbottens Cancerförening den återkommande Stop Cancer insamlingen. Senast samlades det in medel för en PET-apparat till Vasa Centralsjukhus, och nu är det dags att stöda vår lokala verksamhet i Österbotten: Ett gott liv utan cancer, eller trots cancer.

Österbottningarnas uppfinningsrikedom gällande välgörenhet tar oss alltid på sängen, och därför vågar vi hoppas på ett likadant engagemang under kommande insamling.

–          Det här berör oss alla; även om vi inte själva insjuknar i cancer, kommer vi ändå alla att ställas inför sjukdomen på ett eller annat sätt, som närstående eller som vän, konstaterar verksamhetsledare Markku Suoranta, som ansvarar för insamlingen.

Genom insamlingen kan vi trygga det psykosociala stödet till cancerpatienter och deras närstående; krishjälp i form av kristerapi för behövande, palliativ vård genom hemsjukvård och utbildade stödpersoner samt kamratstöd och ekonomiska bidrag.

Insamlingen drar igång i februari 2020. Ta kontakt med oss så berättar vi gärna mera om lokal förankring, insamlingsmål och kommande evenemang!

#stopcancer

Kontaktperson:

verksamhetsledare Markku Suoranta, puh. 010 843 6005, markku.suoranta@botniacancer.fi