Österbottens Cancerförening betjänar även i undantagstider

Vi jobbar på, men under lite förändrade former, för att skydda varandra från coronaexponering.

Lokala tjänster

• Samtliga kontor är för närvarande stängda. Istället för personliga möten, erbjuder våra rådgivningsskötare samtalshjälp per telefon eller via videosamtal (Teams). Via denna länk hittar du kontaktuppgifter till våra rådgivningsskötare.
  • Brådskande protesprovningar eller kontroller av hudförändringar utförs i Vasa och Karleby. Om du är tveksam ifall ditt ärende räknas som brådskande, så kan rådgivningsskötaren ge mer information. Du besöker väl oss endast om du är frisk, och kom ihåg att tvätta händerna.
  • Vi pausar våra samtalsgrupper till slutet av maj. Under verksamhetspausen erbjuder vi istället gruppsamtal via telefon eller videosamtal (Teams). Ta kontakt, om du upplever ett behov av en stödgrupp.

Nationella stödtjänster

Till Cancerorganisationernas rådgivningstjänst kan man ringa, skicka e-post eller chatta.

• Cancerorganisationernas nationella rådgivningstelefon 0800 19414 fungerar som normalt. Via rådgivningstelefonen får du råd och information av professionella inom området, just då ämnet är aktuellt för dig. Tjänsten finns till för insjuknade i cancer samt f ör deras närstående. Rådgivningstelefonens öppettider är måndag och torsdag kl 10-18, och tisdag, onsdag och fredag  kl 10-15. Tjänsten  är avgiftsfri.
  • E-postrådgivning via neuvonta@cancer.fi , då du vill diskutera om cancer eller cancervård. Sjukskötarna svarar på ditt meddelande så fort som möjligt.
  • Du kan diskutera med rådgivningsskötare i livechatten på adressen www.alltomcancer.fi/radgivningstjanster/

Vi finns här för er, vi håller kontakten!