Nya adressmotiv efterlyses

Österbottens Cancerförenings kondoleansadresser är en omtyckt produkt. Adressförsäljningen tog fart redan under 1990-talet och numera säljer föreningen årligen mellan 5 000 och 6 000 exemplar. Adresserna säljs runtom i de österbottniska landskapen; i blomsteraffärer, begravningsbyråer, dagligvaruhandeln och på våra byråer i Vasa, Jakobstad, Karleby och Seinäjoki. Adressförsäljningen utgör också en betydande inkomst för de lokala cancerklubbarna i regionen.

Nu är det dags att uppdatera vårt sortiment, och den här gången vänder vi oss till allmänheten. Om du äger rättigheterna till en bild som skulle passa på en adress, skicka in den till oss så kanske det blir just ditt konstverk eller foto som blir nästa pärmbild!

Gör så här:

Skicka in en bild eller konstverk vars rättigheter du äger (stående A4, resolution 300 dpi, och i format pdf, jpeg eller tiff) samt dina kontaktuppgifter till adressen info@botniacancer.fi före 31.10.2019

Vi meddelar dig personligen ifall vi kommer att använda din bild i våra omtyckta adresser. Bilderna kommer att användas till Österbottens Cancerförenings kondoleansadresser på hela Österbottens, Mellersta Österbottens samt Sydösterbottens område.

Här kan du läsa mer om vår adressförsäljning