Medaljregn i Österbotten

Berit Honga (hög.) tar emot medaljen av föreningens ordförande Aino Pihlajamäki, i bakgrunden vice ordförande Christer Strömbäck.

Cancerorganisationerna delar ut förtjänstmedaljer för cancerbekämpning. Förutsättningar för att få medaljen är mångårig och aktiv verksamhet i Cancerorganisationernas ledande befattningar samt främjande av cancerbekämpningen på andra sätt. I år fick vi i Österbottens område hela fyra förtjänstmedaljer av brons för cancerbekämpande arbete. Våra förtjänstfulla mottagare av medaljerna är Berit Honga från Vasa, Veli Männistö från Toholampi, Terttu Kallio från Lappo och Liisa Pyykkö-Seppälä från Perho.

Coronan försvårade utdelningen av medaljerna hösten 2021, så vi fick enbart möjligheten att dela ut en av medaljerna – det också i liten skala på föreningens styrelsemöte (därifrån bilden kommer). Alla mottagare av medaljerna skulle förtjäna en större arena för överlåtandet av medaljen, men vi gratulerar alla så här via nätet: Grattis och tack för era insatser Berit, Veli, Terttu och Liisa!