Jubileumsgalan Stop Cancer kröner Cancerföreningens jubileumsår och insamling

Österbottens Cancerförenings 60-årsjubileumsår och Stop Syöpä – Stop Cancer -insamlingen kröns av jubileumsgalan Stop Cancer, som ordnas på Härmä Spa, Anssin Jussin Arenan, lördagen den 19.11. med start kl 18.00.

Jubileumsgalan innehåller den storslagna konserthelheten Din Egen, där tre inhemska toppartister: Angelika Klas, Pentti Hietanen och Maria Lund under orkesterledning framför lätt musik i alla smaker. Till showen har Jukka Rintala designat 12 olika unika aftondräkter.

På programmet finns också tal av vd Mikael Jungner och minister Paula Risikko samt övrig underhållning. Som avslutning bjuds det på en riklig middagsbuffé.

I Stop Cancer-jubileumsgalan kombineras föreningens jubileumsårs huvudfest, insamlingens talkodeltagares tackfest och välgörenhetskonsert för allmänheten. Biljetter kommer att finnas till försäljning på Cancerföreningens kanslier, i Vasa på Studio Ticket, på internet på NetTicket, samt på NetTickets försäljningspunkter i Karleby, Seinäjoki och Jakobstad.

Biljettpriset för allmänheten är 85 €. De som deltagit som insamlare kan lösa ut biljett till specialpris. Biljettpriset innehåller underhållningen under galan och middagsbuffé. Information om insamlarnas och talkoarbetarnas biljetter har delats ut till insamlingscheferna.

VI hoppas att våra vänner, understödare och insamlare sluter upp i stora skaror för denna unika jubileumsgala.

Hälsningar

Österbottens cancerförening rf