Floorball Legends Seinäjoki lyfter fram HPV-vaccinering och stöder Österbottens Cancerförenings StopCancer-insamling

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Markku Suoranta ja tapahtuman järjestäjä Ari-Pekka Harju,

Söndagen den 30.8 kl 13.30 arrangeras en uppvisningsmatch i innebandy då legender inom sporten möts; Seinäjoki Legends mot Muun Suomen Legends. Bland spelarna kan nämnas Jari Isometsä (SB-Pro, fysiktränare), Erik Storgårds (TPS, SSV, Oilers, Sirius SWE), Pekka Nieminen (Nokia Krp), Lasse Salminen (Gunners, Classic, Karhut, Nokia Krp, KooVee, Salba),  Mikko Kohonen (SPV, Happee) och Jori Isomäki (SPV, Blue Fox, Jymy, OLS).

Cancerföreningen är med och berättar om sina tjänster och sin verksamhet, samt informerar särskilt om HPV-vaccinet, som är aktuellt den här hösten.

Inträdet är fritt, men den som vill kan delta i StopCancerinsamlingen, antingen kontant eller via MobilePay.

”Vi är glada och tacksamma för att A-P vill lyfta upp en så här viktig sak och samtidigt stöda vår verksamhet” säger Österbottens Cancerförenings verksamhetsledare Markku Suoranta.

Mera information: Ari-Pekka Harju, tel. 050 523 5671 (om evenemanget)
verksamhetsledare Markku Suoranta, tel. 0500 560 151 (om cancerföreningen och insamlingen)
sakkunnig inom hälsofrämjande Jenni Paloniemi, tel. 050 581 5860 (om HPV-vaccinet)