Floorball Legends Seinäjoki – tapahtuma tukee HPV-rokotetietoisuutta ja Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen Stop Syöpä-keräystä

Salibandyssä ja muussakin urheilussa pitkään vaikuttanut Ari-Pekka Harju tempaisee järjestämällä Floorball Legends Seinäjoki -tapahtuman Qmax Arenalla Seinäjoella sunnuntaina 30.8 klo 13.30.

Tapahtumassa on luvassa huikea kattaus suomalaisia salibandyn legendoja: Seinäjoki Legends pelaa näytösottelun Muun Suomen Legends -joukkuetta vastaan. Legendoiksi ovat lupautuneet mm. seuraavat pelaajat: Jari Isometsä (SB-Pro, Fysiikkavalmentaja), Erik Storgårds (TPS, SSV, Oilers, Sirius SWE), Pekka Nieminen (Nokia Krp), Lasse Salminen (Gunners, Classic, Karhut, Nokia Krp, KooVee, Salba), Mikko Kohonen (SPV, Happee) ja Jori Isomäki (SPV, Blue Fox, Jymy, OLS).

Pohjanmaan Syöpäyhdistys on mukana lisäämässä tietoisuutta palveluistaan ja toiminnastaan sekä erityisesti tänä syksynä ajankohtaisesta HPV-rokotteen merkityksestä tiettyjen syöpälajien ennaltaehkäisyssä.

Ari-Pekka ”A-P” Harju on itse syöpäpotilas ja siksi hänellä on erittäin omakohtainen kosketus syöpään. ”Olen saanut hyvää hoitoa ja voin nyt elää hyvää elämää – syövästä huolimatta. Nyt haluan auttaa Syöpäyhdistystä heidän tärkeässä työssään sekä erityisesti lisätä tietoisuutta HPV-rokotteen ennaltaehkäisevästä merkityksestä”, kertoo Ari-Pekka.

Tapahtumaan on vapaa pääsy, mutta siellä voi osallistua Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen Stop Cancer – Stop Syöpä -keräykseen joko käteisellä tai Mobile Pay -keräystunnuksen kautta. Lisäksi mukana on yrityksiä tukemaan tapahtumaan ja sen taustalla olevaa asiaa. ”Olemme iloisia ja kiitollisia A-P:n halusta nostaa tämä tärkeä asia esiin ja samalla tukea toimintaamme”, kiteyttää Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Markku Suoranta.

Lisätietoja:        Ari-Pekka Harju, puh. 050 523 5671 (tapahtuma)
toiminnanjohtaja Markku Suoranta, puh. 0500 560 151 (syöpäyhdistys)
terveyden edistämisen asiantuntija Jenni Paloniemi, puh. 050 581 5860 (HPV-rokote)