Christer Strömbäck invald i styrelsen för Cancerföreningen i Finland

Bild: Privat

Cancerföreningen i Finlands fullmäktige valde Christer Strömbäck till ny styrelsemedlem för Cancerföreningen i Finland.

Vasabon Strömbäck har varit medlem i Österbottens Cancerförenings styrelse redan i över tio år, och har sedan år 2015 hört till fullmäktige för Cancerföreningen i Finland.  Under år 2018 var han en engagerad aktör i #PET for Botnia-kampanjen; en av kampanjens centralfigurer. Strömbäck har nyligen gått i pension, efter att ha arbetat som expert inom teknisk kommunikation.

Cancerföreningen i Finland är en av landets största patient- och folkhälsoorganisationer, och en nationell expertorganisation. Föreningens målsättning är att garantera finländarna en god livskvalitet utan cancer eller trots cancer. Cancerföreningen i Finland  är en del av Cancerorganisationerna, ohc upprätthåller den nationella och internationellt betydande forskningsorganisationenen Finlands Cancerregister.

Vi är glada över att Christer valts till styrelsen för vår ”takorganisation”. Christer har redan länge hängivet arbetat för österbottningarnas väl, och vi tror att han kommer att göra samma sak för alla finländare.