Christer Strömbäck on valittu Suomen Syöpäyhdistyksen hallitukseen

Kuva: Yksityinen

Suomen syöpäyhdistyksen valtuuskunta on joulukokouksessaan valinnut Christer Strömbäck uudeksi Suomen Syöpäyhdistyksen hallituksen jäseneksi.

Vaasalainen Strömbäck on jo yli kymmenen vuotta kuulunut Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen hallitukseen ja vuodesta 2015 Suomen Syöpäyhdistyksen valtuuskuntaan. Vuonna 2018 hän oli aktiivinen toimija #PETforBotnia-kampanjassa, yksi kampanjan keskeisistä persoonista. Työurallaan juuri eläköitynyt Christer toimi teknisen viestinnän asiantuntijana.

Suomen Syöpäyhdistys on yksi Suomen suurimmista potilas- ja kansanterveysjärjestöistä sekä valtakunnallinen asiantuntijajärjestö. Yhdistyksen tavoitteena on turvata suomalaisille hyvä elämänlaatu ilman syöpää ja syövästä huolimatta. Suomen Syöpäyhdistys on osa Syöpäjärjestöjä, ja ylläpitää valtakunnallista ja kansainvälisesti merkittävää tutkimusorganisaatiota, Suomen Syöpärekisteriä.

Olemme iloisia siitä, että Christer on valittu ”kattojärjestömme” hallitukseen. Asialleen omistautuvana miehenä uskomme hänen ajavan kaikkien suomalaisten asiaa samalla tavalla kuin mitä hän on tehnyt jo pitkään Pohjanmaalla.