Cancerföreningen lanserar BotniaCancer Chat

Österbottens Cancerförening lanserar en ny tvåspråkig chatfunktion på sin hemsida. I chatten kan du diskutera med en rådgivningsskötare på ditt eget modersmål i realtid. Samtalsämnena kan röra alla cancerfrågor, som är aktuella för dig just nu. I chatten får du allmänna råd kring cancersjukdomar hälsofrågor, och du kan också fråga om föreningens övriga tjänster.

Det är en låg tröskel till chatten, och vi hoppas att det ska göra det lättare att ta kontakt med våra sakkunniga. Ibland kan man känna att man inte ids besvära för någon småsak, eller så gäller ärendet någonting där man inte vill fråga under eget namn. I dessa situationer kan chatten vara ett bättre alternativ. Chatten är menad för precis alla som har frågor gällande cancersjukdomar, och för dem som vill veta mera om föreningens medlemskap och verksamhet. Tveka inte att ta kontakt via chatten, vi finns här för er, säger föreningens sakkunniga inom förebyggande hälsa Jenni Paloniemi.

Då chatten är tillgänglig syns den i hemsidans nedre högre hörn. Alla diskussioner är privata, och alla rådgivningsskötare har tystnadsplikt. Inga personuppgifter delas i chatten, och det går inte att boka eller ändra bokade tider. Då föreningen är stängd är också chatten stängd.