Syöpäyhdistys julkaisee BotniaCancer Chat-toiminnon

Pohjanmaan Syöpäyhdistys julkaisee uuden kaksikielisen chat-toiminnon verkkosivuillaan. Chatissa voit keskustella omalla äidinkielelläsi yhdistyksen neuvontahoitajien kanssa, reaaliajassa. Keskusteluun voit tuoda minkä tahansa syöpään liittyvän asian, joka on sinulle ajankohtainen juuri nyt. Chatin kautta saat yleisluontoisia neuvoja syöpäsairauksiin ja terveyteen liittyvissä asioissa, ja voit kysyä myös yhdistyksen muista palveluista.

– Chat on uusi matalankynnyksen palvelumme, jonka toivotaan helpottavan yhteydenottoa yhdistyksemme ammattilaisiin. Joskus voi tuntua, että ei viitsi ”pienen asian” takia soittaa tai mieltä vaivaa kysymys, jota ei halua omalla nimellä kysyä.  Näissä tilanteissa yhteydenotto chatin kautta voi tuntua mukavammalta. Chat on tarkoitettu ihan kaikille, joilla on mielessään kysymyksiä syöpäsairauksiin liittyen ja niille, jotka haluavat lisätietoja yhdistyksen jäsenyydestä tai palveluista.  Älä arkaile aloittaa keskustelua chatin kautta, olemme täällä teitä varten, kertoo terveyden edistämisen asiantuntija Jenni Paloniemi.

Chat-ruutu ilmestyy verkkosivun oikeaan alalaitaan, kun palvelu on käytettävissä. Jokainen keskustelu on täysin luottamuksellinen, ja kaikkia neuvontahoitajiamme sitoo vaitiolovelvollisuus. Chatissa ei käytetä henkilötietoja eikä sitä kautta voi varata aikoja eikä muuttaa ajanvarauksia. Yhdistyksen ollessa suljettu, myös chat on suljettu.