Ännu en stor donation till #PETforBotnia -kampanjen:

Vasa Telefons personalklubb donerar 25 000 euro till PET-insamlingen

Vaasan Puhelimen henkilökuntakerho – Vasa Telefons personalklubb donerar 25 000 euro till Österbottens Cancerförenings PET-insamling. Personalklubben har i år sålt sin aktie i Vuokatti och ville ge en del av medlen till ett gott ändamål.

-Vår stuga Telekatti har gett mycket glädje för både personalklubbens medlemmar och deras familjer i tiotals år. Nu vill vigärna ge vidare den glädje som vi fått uppleva.
Förslaget till donationen fick enhälligt stöd på klubbens årsmöte, berättar ordförande Tiina Nieminen.

Som namnet antyder sträcker sig personalklubbens historia till telefonföretagets tider.
Som ett resultat av Anvia fusioner har medlemmarna spridit sig till olika företag, men klubben är fortfarande verksam.
Alla nuvarande eller tidigare anställda är välkomna med som medlemmar i klubben – oavsett din nuvarande arbetsgivare – Viria, Anvia eller Vaasa Läns Telefon, från Vasa-regionen. Således fungerar klubben som en länk mellan många tidigare kollegor och binder samtidigt ihop nya bekanta till nuvarande Viria-anställda.

#PetforBotnia -kampanjen som Österbottens Cancerförening startade i mars har lyckats över alla förväntningar. Cancerföreningens resultat för insamlingen är redan över 400.000€ och tillsammans med två andra bidragsgivare från tredje sektorn blir donationen 600.000€. Insamlingen slutar 31.12.2018

Donationen överräcktes av personalklubbens kassör Nadja Isaksson och ordförande Tiina Nieminen, donationen togs emot av verksamhetsledare Markku Suoranta

Mera information:

Ordförande Tiina Nieminen, tel. 044 411 3480, tiina.nieminen@viria.fi
Verksamhetsledare Markku Suoranta, tel. 0500 560 151, markku.suoranta@botniacancer.fi