Österbottens Cancerförenings nya styrelsemedlemmar

Torsdagen den 22 november hölls Österbottens Cancerförenings höstmöte. Det valdes nya medlemmar till styrelsen, riksdagsledamoten Harry Wallin, Seinäjoki, samt rektor (pensionerad) Thomas Öhman och avdelningsskötare (pensionerad) Elvi Nordlund från Vasa. Närvårdare Anja Kangasniemi, sjuksköterska Bernice Suikkanen och specialläkare inom cancervård Heidi Bengts, fortsätter i styrelsen. Heidi Bengts fullvärdig styrelseledamot.

Samtidigt slutade Jaakko Ahos oöverträffade 26 år långa karriär i vår styrelse. Långvariga viceordförande Paula Takala från Kauhava och överläkare Maija Räsänen från Jakobstad lämnade också styrelsen. Ett stort tack till dem alla för ett helhjärtat arbete som de gjort för Cancerföreningen.

Jaakko Aho avslutade sitt fina arbete inom styrelsen, med förtsätter med volontärarbete.