Karleby: Johans minneslopp

Tilläggsuppgifter om tillställningen

Lions, Österbottens Cancerförening, GIF samt Johans anhöriga ordnar även i år ett skidevenemang till Johan Smedjebackas minne.

Minnesloppet är söndagen 18.2 kl.11-14 vid Köykarberget i Karleby.
Det viktigaste för oss arrangörerna är att folk kommer till Köykar och umgås i fria former. Skidåkning blir det utgående från vad snöläget/vädret tillåter.
Skidspår kommer åtmistone att finnas i närheten av skidstugan. De som vill ha mera utmaningar kan ta en tur till Storforsen.
Vid Köykar finns möjlighet att köpa kaffe, saft, syltmunkar och grillkorv. Bastun är även varm.
Allla som betalat anmälningsavgiften får medalj.
Anmälningsavgiften är 10e/person eller 20e/familj. Anmälningen kan göras på förhand genom att betala in på kontot; FI43 1065 3000 2250 49
Eller att betala på plats vid Köykarberget.
Deltagaravgiften går till Österbottens Cancerförening. Vi vill minnas Johan på dethär sättet och samla pengar till cancerföreningen.
Det kommer att finnas information om cancer och annan material i stugan, samt sparbössa.
Finlands Svenska Idrottens (FSI) generalsekreterare Henrika Backlund är beskyddare av årets evenemang.