Ledig tjänst – Expert inom hälsofrämjande

Österbottens Cancerförening söker en hälsovårdare eller sjukskötare i Österbotten.

Du  Legitimerad yrkesutbildad person inom hälso- och sjukvården

Till dina arbetsuppgifter hör bredskaligt hälsofrämjande med inriktning på cancerförebyggande verksamhet, i landskapen Österbotten, Södra Österbotten och Mellersta Österbotten. Arbetet riktar sig till såväl cancerpatienter som till den friska befolkningen. Du arbetar i samarbete med bl.a. sjukhus, läroanstalter, skolor och övriga organisationer.

Du är en del av tidigare nämnda föreningars team, och du får stöd av experter vid Finlands Cancerförening.

Vi erbjuder:

·         ett mångsidigt och intressant uppgiftsfält

·         ett självständigt och ansvarsfullt arbete

·         möjlighet att vara med och skapa regionala modeller och samarbetsformer för Cancerorganisationernas hälsofrämjande.

·         trevliga kollegor

·         arbetsutrymme på någon av arbetsfältets orter (Vasa eller Seinäjoki)

Vi förväntar oss:

·         erfarenhet  inom hälsovård

·         tvåspråkighet (svenska, finska)

·         erfarenhet av planering, förverkligande och utvärdering av hälsofrämjande arbete

·         flexibilitet, initiativrikedom och innovativt arbetssätt, samt god förmåga att växelverka.

·         Arbetets art kräver beredskap att resa, körkort och egen bil

·         vi söker vikariat för föräldraledighet. Uppskattad tid fram till våren 2021.

·         arbetet börjar i november, enligt överenskommen tid

Lät det intressant? Fråga mera och skicka in din fritt formulerade ansökan med CV och löneanspråk senast 16.9.2019 till lea.vinkanharju@botniacancer.fi. Telefon 010-8436 003