Cancerpaddlingen 2017 startar – fem mäns resa från öst till väst

Under veckoslutet 21-22.5 går äntligen startskottet för den utmaning som redan länge legat under planering – att paddla längs hela Finlands kust; från Virolahti till Torneå. Österbottens Cancerförening önskar paddlarna en säker resa, och krafter till paddlingen.

En viktig del av uppdraget är också insamlingen, som på allvar startar nu. Följ våra modiga paddlare på sociala medier och delta i insamlingen. Vi kan antingen donera pengar direkt till Österbottens Cancerförenings insamlingskonto FI54 5672 4320 0016 86 (märk donationen ”cancerpadd”), eller så donerar du virtuellt via de insamlingsbössor som snart dyker upp. Även ”riktiga” insamlingsbössor kommer att finnas tillgängliga.

Uppgifter om insamlingen:

Insamlingslovets nummer: RA/2017/290

Utfärdat av Österbottens Polisdistrikt 17.3.2017

Insamlingstid 1.4.-31.12.2017

Lovinnehavare och verksträllare Österbottens Cancerförening rf

Insamlingsområde: Landskapen Södra Österboten, Österbotten och Mellersta Österbotten

Insamlingsmål: att stöda cancervården och barncancerpatienter i Österbotten