Cancerföreningens tjänster sommaren 2017

Österbottens Cancerförening har stängt mellan 3-30.7.2017. Vi betjänar er som normalt igen på måndag 31.7.

Cancerorganisationernas nationella rådgivningstjänst har öppet hela sommaren

Cancerorganisationernas avgiftsfria rådgivningstjänst kan du kontakta oberoende var du befinner dig i Finland. Du kan antingen ringa, skicka e-post eller chatta med vår personal. Cancerorganisationernas rådgivningstjänst är avsedd för alla som drabbas eller har drabbats av cancer.

RÅDGIVNINGSTELEFON
Telefontjänstens nummer är 0800 19414. Sjukskötaren svarar i telefon på måndagar och torsdagar kl. 10–18 och på tisdagar, onsdagar och fredagar kl. 10–15.

E-POST
Du kan också skicka e-post till rådgivningstjänsten. Personalen svarar på e-post under rådgivningstjänstens öppethållningstider. Du kan också skicka e-post och be personalen ringa dig.
Adressen är neuvonta@cancer.fi

CHAT
Rådgivningstjänsten ger också möjlighet att chatta antingen på tumanhand med sjukskötaren eller i grupp. Du kan boka tid för chat med sjukskötaren eller gruppchat här. På chatten kan du diskutera under ditt eget namn eller skapa dig en pseudonym.

FÖRMÅNSRÅDGIVNING
Diskutera möjligheter att ansöka om ekonomiska understöd. Den avgiftsfria telefontjänsten svarar på onsdagar kl. 15–17, tel. 0800 411 303.

SMÄRTLINJEN FÖR CANCERPATIENTER
Smärtlinjen är en telefontjänst som stöder behandlingen av cancersmärta. Smärtlinjen fungerar i samarbete med Cancerorganisationerna och är en del av  Smärtkliniken vid HUCS. Sakkunniga på smärtlinjen betjänar cancerpatienter och deras anhöriga och samarbetar vid behov med andra sakkunniga inom hälsovården för att lindra smärtan som patienten upplever.

Smärtlinjen betjänar på måndagar, onsdagar och fredagar kl. 13–14.30

tel. 050 369 6707.