Lea Vinkanharju terveyden edistämisen asiantuntijaksi

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksessä on aloittanut terveyden edistämisen asiantuntijana Lea Vinkanharju. Lea tulee työskentelemään kaikkien pohjalaismaakuntiemme alueilla edistääksemme väestön terveyttä ja vähentääksemme sitä kautta syöpään sairastumista. Tässä Lean esittely hänen omin sanoin:

”Aloitin Pohjanmaan syöpäyhdistyksessä Terveyden edistämisen asiantuntijana 16.4.2018. Toimialueeseeni kuuluu Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan alueet. Yhteistyötä terveyden edistämisen asioissa tehdään sairaaloiden, koulujen, oppilaitosten, yritysten ja muiden järjestöjen kanssa. Ensimmäisellä työviikolla pääsin tutustumaan kollegoihin neuvontahoitajien koulutuksessa Helsingissä, mikä oli hyvä startti työhön.

Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, terveydenhoitaja ja suorittanut Sosiaali-ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen YAMK tutkinnon. Olen työskennellyt vuodesta 2003 alkaen Vaasan keskussairaalassa kirurgisella vuodeosasolla ja myöhemmin Preoperatiivisella poliklinikalla, josta muualla suomessa käytetään nimeä LEIKO-toiminta. Minulla on kokemusta eri erikoisalojen potilaiden hoitamisesta ja ohjaustyöstä, jossa kaikessa toiminnassa korostuu ihmisen kohtaaminen.

Asun mieheni ja kahden tyttären kanssa Laihialla. Vapaa-ajalla ulkoilen lasten kanssa ja yritän ylläpitää kuntosaliharrastusta.”

Toivotamme Lean tervetulleeksi Syöpäyhdistykseemme tekemään tärkeää työtä, edistämään hyvää elämää ilman syöpää – syövästä huolimatta.