Vertaistukihenkilöksi

Sairastuminen syöpään on kriisi, joka nostaa tunteet pintaan. Pohjanmaan Syöpäyhdistys kouluttaa vertaistukihenkilöitä, jotka tarjoavat keskustelu- ja kuunteluapua sairastuneelle ja hänen omaisilleen. Tule sinäkin vertaistukihenkilöksi!

Vertaistukihenkilöksi voit kouluttautua, jos olet itse sairastanut syövän tai nähnyt sairauden omaisen silmin.

Vertaistukihenkilöt eivät ole terveydenhuollon ammattilaisia, eivätkä he ota kantaa hoitoihin tai lääketieteellisiin kysymyksiin. Keskustelut vertaistukihenkilön kanssa ovat luottamuksellisia.

Vertaistukihenkilöt ovat vapaaehtoisia, jotka auttavat sairastunutta tai hänen läheistään sopeutumaan uuteen tilanteeseen. He osallistuvat säännöllisesti myös yhdistyksen jatkokoulutuksiin.

Haluatko vertaistukihenkilöksi? Ota yhteyttä Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajaan: