Jäsenedut

Pohjanmaan Syöpäyhdistys tukee sairastuneita ja heidän läheisiään sairauden eri vaiheissa. Toimintamme ulottuu Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan alueille.

Tarjoamme

• Tietoa: Neuvontahoitajamme ja psykoterapeuttimme auttavat ja neuvovat sairastuneita ja heidän läheisiään sekä opastavat terveellisempään elämään.
  • Tukea: Tukihenkilömme ja potilaille suunnatut kurssit sekä tapaamiset auttavat selviämään sairauden kanssa. Vertaistuen tarjoaminen ja vapaaehtoistyö ovat tärkeä osa yhdistyksen toimintaa.
  • Toimintaa: Järjestämme erilaisia ryhmiä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Tarjoamme yhdessä paikallisosastojemme kanssa monipuolista liikunta- ja virkistystoimintaa

Jäsenedut

Jäsenenä saat

• Syöpä-Cancer-lehden, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa luotettavaa ja kiinnostavaa tietoa syövästä ja koskettavia tarinoita sairastuneista.
  • Hoitopäiväkorvauksen, 4 euroa/päivä. Hoitopäiväkorvausta maksetaan jäsenelle, joka on ollut syöpäsairauden vuoksi hoidettavana sairaalan tai terveyskeskuksen vuodeosastolla tai sarjahoidossa sairaalassa (esim. sädehoito). Korvausta maksetaan enintään 30 vuorokaudelta vuodessa. Korvausta maksetaan takautuvasti enintään kuuden kuukauden ajalta. Hoitopäiväkorvaukset maksetaan kerran kuukaudessa kuun lopussa. Kuluvan kuun 25. päivään mennessä saapuneet ehtivät sen kuun maksatukseen.
  • Lapsisyöpäpotilaiden avustuksen: 700 euron kertakorvaus sairastumisen yhteydessä.
  • Avustusta syövän hoidosta johtuviin kustannuksiin: Jäsenen on mahdollista hakea erillistä avustusta, joka on tyypillisimmillään muutamia satoja euroja.
  • Luomien tarkastuksen maksutta kerran vuodessa.

Lisäksi olet tukemassa Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen alueella tehtävää, tärkeää syöpätyötä.

Kysy toimistostamme lisää jäsenasioista ja hoitopäiväkorvuksista.