Liikuntaryhmät

Liikunta on turvallista kaikissa syövän vaiheissa ja sitä tarvitaan myös osana kuntoutumista.

Liikunnan vaikutukset huomaa nopeasti. Se vaikuttaa mielialaa kohentavasti ja voi lieventää kipua ja lisätä hyvänolontunnetta. Liikuntaharjoittelu edistää syöpäpotilaiden fyysistä toimintakykyä, kohentaa kuntoa ja parhaimmillaan vähentää uupumusta ja ahdistusta sekä parantaa elämänlaatua. Liikunta ehkäisee jossain määrin myös hoitojen aiheuttamia haittoja, ja saattaa jopa auttaa syövästä selviytymistä. Tutkimuksissa on todettu liikunnan vähentävän syöpien uusiutumista ja pidentävän potilaiden elossaoloaikaa.

Vaasa

Seinäjoki

Kokkola

Pietarsaari

Liikuntatuokiot etänä syöpää sairastaville

Etäliikuntatuokiot ovat siirtyneet kesätauolle. Syyskausi alkaa 19.9. ja jatkuu 27.11. asti. Tarjolla on monipuolista, maksutonta ja ohjattua liikuntaa lähes jokaisena arkipäivänä.

Etäliikunnan syyskauden aikataulu

19.9.–27.11.2022

• Lihasvoimaharjoittelu maanantaisin klo 16.30–17.00
• Lymfajumppa parillisten viikkojen tiistaina klo 17.00–17.30
• FasciaMethod keskiviikkoisin klo 18.15–19.00
• Rentoutus torstaisin julkaistava video
• Motionspass på svenska ny film läggs ut på fredagar

Lisätietoa ja linkki liikuntatuokioihin: www.lounais-suomensyopayhdistys.fi/liikunta

Liikuntatuokiot toteuttaa yhteistyössä Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Läntinen Syöpäkeskus, Turun yliopistollinen keskussairaala, Satasairaala, Satakunnan Syöpäyhdistys, Vaasan keskussairaala ja Pohjanmaan Syöpäyhdistys sekä rintasyöpäyhdistys Europa Donna Finland.