Nikotiinittomuuden tukeminen

Yksilötapaamiset syöpään sairastuneille

Jos sairastat syöpää, ja olet kiinnostunut nikotiinituotteiden käytön lopettamisesta ja kaipaat tukea ja ohjausta, ota yhteyttä!

Tiesitkö, että tupakkatuotteiden käyttö voi vaikuttaa syövän hoitotuloksiin? (pdf)
Esite kertoo, miten tupakoinnin lopettaminen vaikuttaa hoitotuloksiin.

Tiesitkö, mitä positiivista tapahtuu kun lopetat tupakkatuotteiden käytön? (pdf)
Esite kertoo, mitä hyötyjä saat tupakoinnin lopettamisesta.

Tupakatta terveenä(avautuu uudessa ikkunassa (pdf)
Esite aikuisille tupakkatuotteista, tupakoinnin vaaroista ja lopettamisen tuesta.

Lue lisää tupakoinnin haitoista

Nikotiinista irti ryhmät yrityksille

Pohjanmaan Syöpäyhdistys järjestää Irti nikotiinista -ryhmiä yrityksille. Irti nikotiinista-ryhmät järjestetään tilauksesta työpaikoilla (maksullinen).

Urheiluseurat

Nuuskaton urheilu-toimintamalli

Toimintamalli sisältää työkaluja seuratoimijoille ja valmentajille nuuskattomuuden huomioimiseen pelisäännöissä ja seuratoiminnan arjessa. Lisäksi se sisältää välineitä nuuskan haitoista kertomiseen ja nuuskan käytön puheeksiottoon. Toimintamalli on kehitetty Syöpäjärjestöjen, EHYT ry:n ja Suomen Olympiakomitean yhteistyönä.

Ammatilliset oppilaitokset

Nikotiiniton amis-toimintamalli

Luennot ja tapahtumat kouluille, oppilaitoksille

Tarjoamme luentoja ja teemme vierailuja tapahtumissa nikotiinittomuus teemalla; tietoa, tukea ja ohjausta nikotiinittomuuteen.

Tukea nikotiinittomuuteen verkkotapaamisista

28 päivää ilman-tapaamiset livenä ja verkossa www.28paivaailman.fi

Kuvahaun tulos haulle 28 päivää ilman

Terveyden edistämiseen liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä terveydenhoitajaamme:

Lea Vinkanharju p. 050 581 5860 tai lea.vinkanharju@pohjanmaancancer.fi