Luomien tarkastus

Onko sinulla luomia tai ihomuutoksia, jotka huolestuttavat? Voit varata ajan yhdistyksemme hoitajalle. Hoitajamme tarkistaa iho- ja luomimuutoksia ja ohjaa luomien omatoimiseen tarkkailuun, auringolta suojautumiseen ja ihon hoitoon.

Luomineuvonnan tavoitteena on vähentää ihmisten huolta ihomuutoksista sekä lisätä tietoisuutta

• luomien muutoksista
  • ultraviolettisäteilyn vaikutuksista ihoon
  • turvallisesta auringonotosta

Hoitaja käy läpi koko kehon luomet tai sinua askarruttavan tietyn ihomuutoksen. Vastaanotollamme ei tehdä luomenpoistoja, vaan tarvittaessa hoitaja ohjaa sinua jatkotutkimuksiin hakeutumisessa.

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen neuvonta-asemilla tehtävistä luomitarkastuksista peritään 25 euron toimistomaksu (opiskelijoille 15€). Yhdistyksen jäsenille tarkastus on kerran vuodessa ilmainen. Palvelu on ainoastaan yli 16 vuotiaille tarkoitettu.

Tule ajoissa tarkastuttamaan luomesi!

Ajanvaraukset:

Voit varata ajan luomitarkastukseen verkossa: Ajanvaraus . Huomioithan, että teet ajanvarauksen oikealle paikkakunnalle. Halutessasi voit varata ajan myös puhelimitse:

• Vaasa: Lea Vinkanharju puh. 050 581 5860
  • Kokkola: Ulrika Österblad puh. 050 443 1107
  • Seinäjoki: Jaana Koskela puh. 050 581 5861

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen osastot ja kerhot järjestävät Luomihuoli-tapahtumia, joissa voi käydä tarkastuttamassa luomensa. Niistä kerrotaan tarkemmin paikallislehdissä sekä tapahtumakalenterissa.

Lue lisää luomien tarkkailusta ja ihosyövästä