Keskusteluryhmät

Keskusteluryhmien tarkoituksena on auttaa syöpään sairastuneita sopeutumaan uuteen elämäntilanteeseen. Ryhmässä on mahdollisuus saada tukea sekä vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Liikuntaryhmät

Liikunta on turvallista kaikissa syövän vaiheissa ja sitä tarvitaan myös osana kuntoutumista.

Kuntoutuskurssit

Syöpäyhdistys haluaa tukea syöpään sairastuneiden kuntoutumista. Järjestämme yhdessä Härmän kuntokeskuksen kanssa Kelan rahoittamia sopeutumisvalmennuskursseja, jotka tukevat potilaan kuntoutumista. Järjestämme myös omia Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen sopeutumisvalmennuskursseja sekä avokursseina että internaattikursseina.

Ahaa-elämyksiä ja rentoa meininkiä - Pekka Mellerin tarina

Puolison sairastuminen ja syövän kanssa eläminen merkitsee kriisiä, joka kuluttaa molempien voimavaroja. Parisuhde joutuu koetukselle, kun syöpä vie toiselta voimat, ja yhtäkkiä toinen osapuoli joutuukin kannattelemaan toista. Kun parisuhteen tasapaino järkkyy, apua kannattaa rohkeasti hakea.

Kuvataideterapia

Kuva voi kertoa sen, mitä sanoin saattaa olla vaikea sanoa. Luova työskentely ryhmässä ja tunteiden työstäminen voivat auttaa omien voimavarojen löytämisessä.

Taktiilinen hieronta

Taktiilinen hieronta rentouttavana terapiana syöpäpotilaille ja hänen läheisilleen