Avustukset

Jaamme avustuksia syöpäpotilaille ja heidän perheilleen. Tälle sivulle on koottu avustuksemme ja ohjeet niiden hakemiseen.

Syöpäpotilaan hoitopäiväkorvaus

Hoitopäiväkorvaus on Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen jäsenille suunnattu korvaus. Sen suuruus on 4 euroa/hoitovuorokausi tai -käynti. Hoitopäiväkorvausta maksetaan jäsenelle, joka on ollut syöpäsairauden vuoksi hoidettavana sairaalan tai terveyskeskuksen vuodeosastolla, poliklinikalla tai sarjahoidossa sairaalassa (esim. sädehoito). Korvausta maksetaan enintään 30 vuorokaudelta vuodessa. Korvausta maksetaan takautuvasti enintään kuuden kuukauden ajalta. Hoitopäiväkorvaukset maksetaan kerran kuukaudessa kuun lopussa. Kuluvan kuun 25. päivään mennessä saapuneet ehtivät sen kuun maksatukseen.

Hoitopäiväkorvauksen hakulomake (pdf)

Avustus syöpään sairastuneille

Pohjanmaan Syöpäyhdistys myöntää avustusta syövän hoidosta aiheutuneisiin sairauskuluihin. Avustus on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille. Erityisen painavista syistä ja yhdistyksen taloudellisen tilanteen niin salliessa avustusta voidaan myöntää myös muille. Avustuksen hakijan tulee liittää anomukseensa lääkärintodistus, josta käy ilmi syöpäsairauden laatu (epikriisi, b-todistus tms.) sekä kopio viimeisestä verotuspäätöksestä.

Avustuksen hakulomake (pdf)

Avustus lapsisyöpäpotilaiden perheille

Pohjanmaan Syöpäyhdistys myöntää avustusta perheille, joissa lapsi on sairastunut syöpään. Avustus maksetaan kerran, ja se on suuruudeltaan 700 euroa. Jos syöpä uusiutuu, avustus maksetaan uudelleen.

Jommankumman vanhemmista on oltava Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen jäsen. Jäseneksi voi liittyä myös hakemisen yhteydessä.

Syöpälapsiperheiden alkuavustus (pdf)

Osana Pohjanmaan Syöpäyhdistystä toimii Eppulit, syöpälapsiperheiden oma kerho, joka tarjoaa tukea ja toimintaa perheille, joissa lapsi on sairastunut syöpään.

Tule mukaan toimintaan!

Hautausavustus syöpälapsiperheille

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen syöpälapsiperheiden kerho Eppulit tarjoaa hautausavustusta lapsen kuoltua. Avustus on suuruudeltaan 700 euroa.

Syöpälapsiperheiden hautausavustus (pdf)

Syöpää sairastaneen lapsen perheenä olette tervetulleita mukaan Eppuleiden toimintaan.