Keskusteluryhmät

Keskusteluryhmien tarkoituksena on auttaa syöpään sairastuneita sopeutumaan uuteen elämäntilanteeseen. Ryhmässä on mahdollisuus saada tukea sekä vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Keskusteluryhmät kokoontuvat yhteensä viisi kertaa, tapaamiset kerran kuukaudessa. Uudet ryhmät aloittavat toimintansa keväällä ja/tai syksyllä syöpäyhdistyksen tiloissa. Keskustelua ohjaa neuvontahoitaja tai ohjaamiseen koulutettu vertaistukihenkilö. Järjestämme keskusteluryhmiä eri kohderyhmille, esim. rintasyöpäpotilaille, suolistosyöpäpotilaille, gynekologisen syöpäpotilaille, omaisille jne. kun tarvetta ilmenee. Olethan meihin yhteydessä mikäli koet tarvetta uudelle ryhmälle.

Vertaistukiryhmässä on mahdollisuus tavata toisia syöpään sairastuneita ja vaihtaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Ryhmän vetäjänä toimii itse syövän sairastanut vertaistukihenkilö.

Vaasa

Seinäjoki

Kokkola

Pietarsaari

Täytä seuraava lomake jos olet kiinnostunut liittymään vertaistukiryhmään, ja haluat lisää tietoa.

Haluan mukaan vertaistukiryhmään

Ilmoita kiinnostuksesi liittyä vertaistukiryhmään. Tarjoamme ryhmiä monille eri potilasryhmille. Kun olet lähettänyt lomakkeen, neuvontahoitaja ottaa sinuun yhteyttä.
    Tarjoamme tukiryhmiä sekä videotapaamisina että kasvotusten. Valitse sinulle sopivin vaihtoehto.