Kuntoutus

Syöpä on raskas sairaus. Syövästä toipuminen tai sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia. Siksi sairastuneet voivat tarvita kuntoutusta. Pohjanmaan Syöpäyhdistys tarjoaa kuntoutuskursseja.

Tavoitteenamme on, että jokainen syöpään sairastunut saisi hänen elämäntilannettaan ja tarpeitaan vastaavia palveluita.

Pohjanmaan Syöpäyhdistys järjestää syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarkoitettuja kuntoutuskursseja eli niin sanottuja sopeutumisvalmennuskursseja. Kurssien tarkoitus on auttaa ja tukea syöpäpotilasta sekä hänen läheisiään sairauden kaikissa vaiheissa ja edistää heidän elämänlaatuaan ja terveyttään.

Kursseilla saat tietoa syövästä ja sen kanssa elämisestä. Kursseilla on teemasta riippuen myös mm. liikunnallista ohjelmaa, keskusteluja ja työskentelyä ryhmässä. Vertaistuki on kursseilla tärkeässä roolissa. Järjestämme yhteistyössä Härmän Kuntokeskuksen kanssa ns. internaattikursseja sekä omana tuotantona arki-iltaisin tapahtuvia avokuntoutuskursseja.

Tutustu Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen tarjoamiin kursseihin

Mitä sopeutumisvalmennus on?

Tarjoamme myös keskusteluryhmiä ja monenlaista virkistystoimintaa, jotka tukevat kuntoutumista ja auttavat jaksamaan vaikeasta tilanteesta huolimatta.

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Erilaisia kursseja pidetään ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.

Koko Suomen syöpäkuntoutustarjonta