Nuorten aikuisten Fuck Cancer -kahvit Seinäjoella alkavat 3.5.2022!

Fuck Cancer -kahvit ovat Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen järjestämää  ja osa  Sylva ry:n koordinoimaa valtakunnallista vertaistukitoimintaa syöpään sairastuneiden nuorten aikuisten ja heidän läheistensä hyväksi. Ohjatut Fuck Cancer -kahvit ovat avoimia vertaistukiryhmiä, jotka on tarkoitettu syöpää sairastaville tai sairastaneille nuorille aikuisille ja heidän läheisilleen.

Fuck Cancer -kahvit ovat tukimuoto, josta sairastunut ja/tai läheinen saa apua ja tulee kuulluksi. Fuck Cancer -kahvien tavoitteena on tarjota nuorille syöpäpotilaille tietoa, tukea ja toivoa. Nyt näitä kahveja järjestetään ensimmäistä kertaa Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen toimesta. Haluamme kertoa vertaistuen merkityksestä kun nuori sairastuu syöpään, samantyyppinen elämäntilanne on kahveilla yhdistävä tekijä. Ajatuksena ettei nuori jäisi yksin kysymystensä kanssa vaan niin, että kokemus vertaisuudesta antaisi toivoa ja uskoa sairauden kanssa selviytymiseen.

Fuck Cancer -kahvien ensimmäinen tapaaminen tulee olemaan tiistaina 3.5 ja niitä ohjaavat yhdistyksen kaksi nuorta vertaistukihenkilöä, Henna Rinta-Kyttä sekä Jenna Rauhala sekä yhdistyksen neuvontahoitaja Jaana Koskela.

Lisätietoa (Pohjanmaan Syöpäyhdistys ry)

Jaana Koskela puh; 050-5815861

Maria Heikkilä-Nyman puh; 050-4784114