Keski-Pohjanmaan toimintamme vahvistuu

Uusi neuvontahoitajamme Ulrika esittäytyy

Olen Ulrika Österblad. Olen aloittanut neuvontahoitajana Pohjanmaan syöpäyhdistyksessä Kokkolassa elokuussa 2019.

Valmistuin sairaanhoitajana Helsingissä joulukuussa 1994. Muutin Norjaan kun sain työtä Oslossa tammikuussa 1995. Aloitin ortopedisellä osastolla ja myöhemmin olin pääasiaisesti tehohoidossa. Kävin tehon erikoissairaanhoitajan koulutuksessa Norjassa ja valmistuin v. 2000. Perheen kanssa muutettiin kotiin Suomeen v. 2006 mutta jatkoin tehdä työtä entisessä työpaikassani Oslossa v 2015 asti. Vähän yli vuoden ajan olin töissä Terveyshelpin neuvontahoitajana vakuutusasiakkaille, tämä oli puhelinpalvelu. Huhtikuussa 2016 aloitin ns. sissi-sairaanhoitajana Kokkolan keskussairaalassa, kiertoalueet olivat sisätauti-, neurologinen-, kardiologinen, teho-osasto ja syöpäpoliklinikka.

Nyt minä haluan keskittyä syöpäpotilaan psykososiaaliseen tukeen ja odotan innolla saadakseni tehdä sitä työtä sairaalan ulkopuolella. Elämä on niin paljon enemmän kuin itse sairaus.