Tule mukaan Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen kursseille ja ryhmiin!

Pohjanmaan syöpäyhdistys haluaa tukea syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä hyvää elämää syövästä huolimatta. Yksi keino tähän on tarjota erilaisia kursseja ja ryhmiä, joiden tavoitteena on tukea sairastuneiden ja heidän läheistensä hyvinvointia ja jaksamista. Toimimme myös yhteistyökumppanina Härmän Kuntokeskuksessa järjestettävillä Kela:n kuntoutuskursseilla.

Syöpä ja syöpähoidot aiheuttavat kehossa muutoksia ja oireita, jotka vaikuttavat ihmisen koettuun toimintakykyyn ja saattavat häiritä arkielämää. Fyysisten oireiden lisäksi syöpä vaikuttaa henkisen hyvinvointiin, sosiaalisiin suhteisiin ja yleiseen elämänlaatuun. Meillä jokaisella on omat keinomme kohdata ja selviytyä elämän vaikeuksista, kuten syöpään sairastumisesta.  Hyvä onkin tiedostaa, että syöpään sairastuminen, siitä toipuminen sekä syövän aiheuttamaan elämänmuutoksen sopeutuminen voivat viedä paljon aikaa ja voimavaroja. Joskus voi olla tilanteessa, jossa syöpäyhdistyksen ammattilaisten tarjoama keskustelutuki on tarpeen.

Omaa jaksamistaan ja hyvinvointiaan voi edistää monella tavalla. Voit ulkoilla ja harrastaa liikuntaa, oleskella luonnossa tai osallistua keskusteluryhmiin, joissa saat vertaistukea muilta, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa kuin sinä itse. Voit myös osallistua syöpäyhdistyksen järjestämille kursseille yksin tai yhdessä läheisesi kanssa.

Ottamalla yhteyttä neuvontahoitajiimme, saat lisätietoa Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen kursseista ja ryhmistä, Syöpäjärjestöjen kursseista sekä Kelan Kuntoutuskursseista. Yhdessä voimme pohtia sinulle parhaiten sopivia vaihtoehtoja. Lähde edistämään omaa jaksamistasi ja hyvinvointiasi Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen tukemana!

Tulevia kursseja ja keskusteluryhmiä:

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen omat kurssit

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen keskusteluryhmät