Tulossa syksyllä: Taideterapiaryhmä Vaasassa

Taideterapiaryhmä on järjestetty Pohjanmaan Syöpäyhdistyksessä ryhmämuotoisena kymmenisen vuotta ja todettu hyväksi kuntoutusmuodoksi. Ryhmät ovat koostuneet 5-7 henkilöstä ja tapaamisia on ollut 10 kertaa.

Ryhmässä saa tehdä haluamansa luovan työn. Erityisosaamista ei tarvita, halu kokeilla värejä ja muotoja riittää. Jokainen ryhmässä työskentelee itsenäisesti, jonka jälkeen katsellaan kuvia yhdessä. Kuvantekemien auttaa vuoropuheluun itsensä kanssa ja näin voi eheyttävä prosessi alkaa. Vuorovaikutus muiden ryhmässä olevien kanssa auttaa oman psyykkisen vahvuuden löytämiseen ja vertaistuki tuo lisää ymmärrystä asioihin. Turvallisessa ympäristössä voi tuoda esiin omia kokemuksia, tunteita, tarpeita ja ajatuksia, jos niin haluaa. Joskus kuvan kokeminen yhdessä riittää.

Monet ovat yllättyneet, siitä miten aistien aktivoiminen ja luova tekeminen auttavat löytämään energiaa ja voimaa, näin oma elämänhallinnan tunne vahvistuu.

Taideterapiaryhmä alkaa Vaasassa 19.8.2021

Lisätietoa ryhmästä ja ilmoittautumisesta