Syöpäyhdistyksessä uusi puheenjohtaja

Aino Pihlajamäki, 61, on valittu Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi.

Merkittävä ajanjakso tuli päätökseen Pohjanmaan Syöpäyhdistyksessä, kun toiminnanjohtajana, hallituksen jäsenenä ja puheenjohtajana yli 40 vuotta vaikuttanut Teuvo Roden siirtyi ”reserviin”. Syöpäyhdistyksen syyskokouksessa valittiin uudeksi puheenjohtajaksi Aino Pihlajamäki Kristiinankaupungista.

Aino Pihlajamäen vapaaehtoistyö alkoi Satakunnan Syöpäyhdistyksessä vuonna 1989. jolloin hän osallistui saattohoidon tukihenkilökoulutukseen. Ensimmäiset 10 vuotta Aino toimi Satakunnassa saattohoidon tukihenkilönä, mutta sitten elämä heitti hänet Kristiinankaupunkiin ja hänestä tuli Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen jäsen. Hän on ammatiltaan perushoitaja, ja tekee tärkeää työtä vakavasti sairaan lapsen lähihoitajana. Työn ohessa hän toimii saattohoidon osaajana ja tukihenkilönä omaisille ja hoitoalan ammattilaisille.

Aino on ollut Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen hallituksen varajäsen vuodesta 2008, sekä työvaliokunnan jäsen vuodesta 2015. Hän vetää Länsi-Suupohjan syöpäpotilasosastoa, johon kuuluvat Isojoen, Karijoen ja Teuvan sekä hänen kotikaupunkinsa suomenkieliset syöpäyhdistyksen jäsenet. Tämän lisäksi Aino on ollut useaan otteeseen suurkeräyksiemme keräyspäällikkö noiden kolmen kunnan alueella.

Aino Pihlajamäki ja Teuvo Roden.