Roosa nauha 2023 -keräys on täällä!

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksellä tuetaan suomalaista syöpätutkimusta. Tämän vuoden teemana on lasten syövät. Keräyksellä tavoitellaan vähintään neljän miljoonan euron pottia syöpätutkimukselle. Roosa nauhan suunnitelleet Apulanta-yhtyeen Toni ja Sipe kannustavat kaikkia mukaan liittymään yhteiseen rintamaan. Pohjanmaa mukana vahvasti keräyksessä.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksen tuotoilla tuetaan kaikkien syöpien tutkimusta Suomessa. Keräys alkaa 21.9. ja jatkuu lokakuun loppuun. Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja.

“Roosa nauha -keräyksellä on suuri merkitys myös Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen toiminnalle ja taloudelle. Olemme jo pitkään ollut Suomen suurin nauhoja myyvä alueellinen syöpäyhdistys”, kertoo Pohjamaan Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Markku Suoranta

Roosa nauha -keräyksellä on kerätty varoja syöpätutkimukselle jo vuodesta 2003. Keräysvaroilla tuetaan syöpätutkimuksen lisäksi sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua.

Keräyksessä nostetaan vuosittain esille eri syöpien tutkimusteemoja. Vuoden 2023 keräyksen tutkimusteemana on lasten syövät.

Nauhan hinta on tänäkin vuonna 5 euroa ja myymme sitä toimistoissamme sekä paikallisten osastojen ja kerhojen kautta ympäri Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan eri tapahtumissa.

Lisätiedot: toiminnanjohtaja Markku Suoranta, puh. 0500 560 151, markku.suoranta@botniacancer.fi