Pohjanmaan Syöpäyhdistys tulee kylään, ensimmäisenä vuorossa Lestijokilaakso!

LEHDISTÖTIEDOTE

1.9.2022

Koko Pohjanmaan (Keski-, Etelä- ja Rannikko-Pohjanmaan) alueella toimiva syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä asiaa ajava ja heitä palveleva Pohjanmaan Syöpäyhdistys ry jalkautuu kiertueelle saavuttaakseen jäsenensä ja asiakkaansa eli syöpään sairastuneet ja heidän läheisensä paremmin.

Ensimmäisenä on vuorossa Lestijokilaakso, jonka alueella (Kannus, Toholampi, Lestijärvi) elää yli 300 sellaista henkilöä, jonka syöpään sairastumisesta on enintään 10 vuotta (lähde: Suomen Syöpärekisteri)

• Järjestämme Toholammin kunnantalolla tilaisuuden, jossa kerromme ja keskustelemme siitä, miten alueella asuvat sairastuneet ja heidän läheisensä voivat elää hyvää elämää, syövästä huolimatta, kertoo tilaisuuden järjestäjän, Toholammin Syöpätuen puheenjohtaja Veli Männistö.

Tilaisuudessa kuullaan alueella pitkään toimineen Syöpäyhdistyksen paikallisosaston Toholammin Syöpätuen ja Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen puheenvuorot sekä ylilääkäri Seppo Tastulan esitelmä elintavoista ja syöpäriskeistä. Luvassa on myös Mika Lahnalammen musiikkiesitys sekä kahvitarjoilu.

• Syöpäyhdistyksen väki on nyt liikkeellä ja haluaa tuoda palvelunsa ja toimintansa vielä lähemmäksi pohjalaista, jota syöpään liittyvät asiat mietityttävät, kertoo yhdistyksen toiminnanjohtaja Markku Suoranta.

Syksyn kiertueemme kohdistuu Lestijokilaakson jälkeen Alajärvelle ja Kuortaneelle. Kiertue jatkuu kevätkaudella saatujen kokemusten pohjalta.

Lisätiedot:        Markku Suoranta toiminnanjohtaja puh. 0500 560 151
Veli Männistö, Toholammin Syöpätuki, puheenjohtaja, PUH. 0400 727 020

Pohjanmaan Syöpäyhdistys on vuonna 1956 perustettu potilas- ja terveysjärjestö. Olemme Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenjärjestö ja osa Syöpäjärjestöjä. Yhdistys toimii Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan alueella. Tehtävänä on ehkäistä syöpää sekä tukea ja kuntouttaa syöpäpotilaita ja heidän läheisiään. Haluamme parantaa sairastuneiden ja heidän läheistensä hyvinvointia. Tuemme myös alan tieteellistä tutkimusta.