Pohjanmaan Syöpäyhdistys ry ja EU:n tietosuoja-asetus

Koko Euroopassa tulee 25.5.2018 voimaan uusi tietosuoja-asetus, se paljon puhuttu GDPR. Asetuksen tarkoituksena on vahvistaa yksityishenkilöiden henkilötietojen suojaa.

Merkittävin muutos tietosuoja-asetuksessa on, että sinulla on oikeus pyytää henkilötietojasi tarkastettavaksi, korjattavaksi tai poistettavaksi. Sinulla on myös oikeus kieltää henkilötietojesi käsitteleminen tai rajoittaa henkilötietojesi käsittelemistä. Koska henkilötietojesi käsittely perustuu antamaasi lupaan, sinulla on myös oikeus perua lupa milloin tahansa. Rekisteriselosteemme kertovat, mitä henkilötietoja käsittelemme ja miten me niitä käsittelemme.

Lisäksi sinulla on oikeus kieltää henkilötietojesi käyttö suoramarkkinointiin, kuten kohdennettuun markkinointiin, sekä saada luovuttamasi tiedot haltuusi jäsennetyssä, yleisesti käytetyssä ja koneluettavassa muodossa.

Täältä löydät Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen rekisteriselosteet