Pohjanmaan Syöpäyhdistys julkistaa uuden juridisen palvelun yhdessä Asianajotoimiston Näsman & Båskin kanssa

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen keskeinen yhteistyökumppani, syövän erikoissairaanhoito on tuonut esiin asiakkaidensa tarpeen juridiselle neuvonnalle. Vakava sairaus, elämän loppuvaihe tai läheisen kuolema voivat aiheuttaa turhia käytännön ongelmia, jos esimerkiksi edunvalvontaa, hoitotahtoa, pankki- tai perintöasioita ole mietitty ja järjestetty etukäteen sopivalla tavalla.

Juridisen neuvonnan tarpeen täyttämiseksi olemme käynnistämässä neuvontaa kohderyhmänä maakunnan asukkaat (avoimet yleisöluennot) Syöpäyhdistyksen jäsenet (henkilökohtaiset konsultaatiot). Yhteistyökumppanina Syöpäyhdistyksellä palvelun tuotannossa on Asianajotoimisto Näsman & Båsk.

Juridiset palvelut tarjotaan jäsenetuna Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen jäsenille. Jäsenetu sisältää 15-30 min. pitkän maksuttoman konsultaation Asianajotoimiston Näsman & Båskin juristin kanssa. Mikäli konsultaatiossa ilmenee tarve juridisen asiakirjan tekemisestä, tämä palvelu tarjotaan Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen jäsenille alennettuun hintaan erikseen tehdyn hintalistan mukaisesti. Juristi sopii erikseen hinnan klientin kanssa mahdollisissa monimutkaisissa tapauksissa.

Palveluiden saatavuus koordinoidaan Syöpäyhdistyksen kautta. Mikäli jäsen haluaa käyttää tätä palvelua jäsenetuna, ottaa hän yhteyttä Syöpäyhdistykseen, joka lähettää jäsenen yhteystiedot eteenpäin Näsman & Båskille. Näsman & Båsk ottaa sitten yhteyttä jäseneen sopiakseen ajan maksuttomalle konsultaatiolle. Konsultaation voi pitää henkilökohtaisena tapaamisena, videotapaamisena tai puhelimitse. Henkilökohtaiset tapaamiset pidetään pääsääntöisesti Näsman & Båskin toimipisteellä Vaasassa, mutta voi myös tarvittaessa pitää Syöpäyhdistyksen tiloissa. Yksittäiset sairaalakäynnit Vaasan Keskussairaalassa ovat myös tarvittaessa mahdollisia.

Tulevaisuudessa tullaan mahdollisesti myös järjestää n.s. neuvontapäiviä Syöpäyhdistyksen tiloissa. Silloin jäsenellä on mahdollisuus varata konsultaatioajan sille päivälle.

Palvelun käynnistämisen yhteydessä järjestämme Vaasassa kaksi yleisöluentoa:

• Ruotsinkielinen yleisöluento Vaasan kaupunginkirjaston Draama-salissa (osoite: Kirjastonkatu 13) to 7.10 klo 18.30 – 20.00.
  • Suomenkielinen yleisöluento Sokos Hotel Vaakunan kokoustiloissa (osoite: Rewell 101, Ylätori) to 4.11 klo 18.00

Lisätietoja:

Markku Suoranta, toiminnanjohtaja Pohjanmaan Syöpäyhdistyksessä, puh. 0500 560 151

Sabina Saramo-Kuusisaari, asianajaja, Asianajotoimisto Näsman & Båsk, puh. 06 356 5613