Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen syksystä on tulossa vilkas!

Kesä on täällä taas ja toivottavasti saamme nauttia lämmöstä ja luonnosta. Toiminnan osalta ajatuksemme ovat kuitenkin jo tulevassa ja odotamme vilkasta syksyä toiveikkaina siitä, että pääsemme tapaamaan teitä kasvokkain.

Toiminta alkaa vauhdilla jo elokuussa, ja tässä joitakin esimerkkejä syöpään sairastuneille ja läheisille tarkoitetusta toiminnasta:

9.8 alkaa Vaasassa vertaistukiryhmä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen ulkoilun merkeissä, tähän ryhmään voit osallistua yksin tai yhdessä läheisesi kanssa, sillä vertaistukea on tarjolla molemmille. Ja samalla ulkoillaan ja nautitaan kauniista ympäristöstä. Ryhmää ohjaavat vertaistukihenkilöt.

18.8 alkaa verkossa keskusteluryhmä Takaisin työelämään syövän hoitojen jälkeen. Ryhmä on tarkoitettu työikäisille syöpäpotilaille, jotka pohtivat työelämään liittyviä kysymyksiä. Mukana on asiantuntijoiden alustuksia ja eri teemoja eri kokoontumiskerroilla, ryhmää ohjaavat Syöpäyhdistyksen psykoterapeutti ja sairaanhoitaja.

19.8 alkaa Vaasassa kaksikielinen kuvataideterapiaryhmä. Ryhmässä on enää muutama vapaa paikka jäljellä, joten ilmoittaudu nopeasti, jos haluat mukaan ryhmään.

8.9 järjestämme verkossa Elämä syövän hoitojen jälkeen-teemaillan. Teemaillan tarkoituksena on edistää paluuta arkeen syövän hoitojen jälkeen. Lääkäri ja yhdistyksen vertaistukihenkilö pitävät puheenvuoron ja syöpäyhdistyksen ammattilaiset antavat vinkkejä omasta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnistasi huolehtimiseen. Lisäksi saat kuulla yhdistyksen tarjoamista erilaisista tukimuodoista ja kuntoutuksesta.

Lisäksi järjestämme mm. Seinäjoella, Vaasassa ja Kokkolassa suositut Elämä tässä ja nyt – parikurssit syöpään sairastuneille ja heidän puolisoilleen, sekä erilaisia tapahtumia Roosa Nauha -kampanjan merkeissä ja paljon muuta.

Lisätietoja kaikista ryhmistä ja kursseista saat verkkosivujemme tapahtumakalenterista tai neuvontahoitajilta. Ilmoittaudu rohkeasti mukaan, olet lämpimästi tervetullut!