Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen kevätkokous pidetään etänä!

Yhdistyksen kevätkokous järjestetään to 22.4.2021 klo 18 etänä. Jotta voit osallistua kokoukseen tulee sinun ilmoittautua sähköpostilla osoitteeseen info@botniacancer.fi. Ilmoittautuminen tulee tehdä ma 19.4. klo 15 mennessä. Sen jälkeen saat Teams-linkin jonka kautta voit osallistua etänä kokoukseen.

Kokouksessa käsitellään vuoden 2020 tilinpäätös ja tilintarkastajien lausunto sekä päätetään vastuuvapauden myöntämisestä. Lisäksi päätetään yhdistykseen perustettavan vaalivaliokunnan -toimisäännöstä.

Tasavallan presidentti vahvisti 2.10.2020 lain väliaikaisesta poikkeamisesta osakeyhtiölaista, osuuskuntalaista, yhdistyslaista ja eräistä muista yhteisölaeista covid-19-epidemian leviämisen rajoittamiseksi (677/2020).

Laki mahdollistaa, että yhdistyksen hallituksen päätöksellä yhdistysten kokouksiin voidaan osallistua etäyhteyksin tai asiamiehen välityksellä niissäkin yhdistyksissä, joissa se ei olisi yhdistyslain ja yhdistysten sääntöjen perusteella muuten mahdollista. Lain mukaan yhdistyksen hallitus voi myös päättää, että yhdistyksen kokoukseen osallistumisen edellytyksenä on ilmoittautuminen yhdistyksen kokoukseen viimeistään tiettynä päivänä, joka voi olla aikaisintaan kaksi viikkoa ennen kokousta.

Pohjanmaan Syöpäyhdistys ry

Hallitus