Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen hallitus kokoontui ensi kertaa etänä – Yhdistyksen kevätkokous siirtyy

Markku Suoranta, Aino Pihlajamäki ja Christer Strömbäck kokoushuoneessa

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen hallitus kokoontui tiistaina 7.4 ensimmäistä kertaa etäkokoukseen. Käsittelimme luonnollisesti sitä, miten yhdistyksen toiminta sopeutetaan toteuttamaan yhdistyksen tarkoitusta: Hyvä elämä ilman syöpää, syövästä huolimatta.

Samalla totesimme että Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen kevätkokous pitäisi sääntöjen mukaan järjestää huhtikuun aikana. Kokouksessa tulee hyväksyä tilinpäätös ja toimintakertomus sekä käsitellä tilintarkastajien lausunto ja päättää vastuuvapauden myöntämisestä. Hallitus oli aiemmin päättänyt kokouksen ajankohdaksi 28.4. Nyt kuitenkin vallitsevan tilanteen johdosta hallitus päätti, että kokous siirretään myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan.

Hallitus on tietoinen että tässä poiketaan yhdistyksen säännöistä, mutta katsoo että korona-tilanteen takia on turvallisempaa järjestää kokous kun rajoituksia ei ole voimassa. Lain mukaan yhdistyksen yleiseen kokoukseen ei voi osallistua videovälitteisesti ellei siitä ole erillistä mainintaa säännöissä. Tällaista mainintaa ei ole yhdistyksemme säännöissä.

Lainoppineet ovat eri tahoilta vakuuttaneet, että kevätkokouksemme siirto kestää päivänvalon. Tilinpäätös on valmistunut ja tilintarkastajien lausunto valmistuu huhtikuun aikana.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Markku Suoranta, puh. 010 843 6005

Kuva seinänäytöstä missä yhdisyksen hallitus kokoontuu Microsoft Teamsin kautta.