Meidän Monika Kolppanen on  juhlavuoden sairaanhoitaja!

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen Keski-Pohjanmaan alueella palliatiivisen kotisaattohoidon sairaanhoitajana toimiva Monika Kolppanen on valittu ruotsinkielisen sairaanhoitajayhdistyksen (Sjuksköterskeföreningen i Finland rf) juhlavuoden sairaanhoitajaksi. Monika sai huomionosoituksensa perjantaina 23.3 Helsingissä yhdessä viiden muun juhlavuoden sairaanhoitajaksi nimetyn kanssa.

Monika on työskennellyt Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen palveluksessa saattohoitajana vuodesta 2004. Monika Kolppasen työ, kuten muidenkin palveluksessamme olevien saattohoitajien työ on nimenomaan käytännön sairaanhoitajan työtä: Hän kulkee potilaiden luona hoitamassa heitä heidän kodeissaan kun parantavista hoidoista ollaan siirretty oireenmukaiseen hoitoon. Varsinaisen sairaanhoidon lisäksi saattohoitajan työhön kuuluu henkisen tuen antaminen potilaille ja heidän omaisilleen. Palliatiivinen saattohoitotoiminta Kokkolan-Kruunupyyn alueella on ollut mahdollinen paikallisten kerhojemme ja osastojen tuen avulla.

Olemme ylpeitä Monikan saamasta hienosta kunnianosoituksesta. Lämpimät onnittelut!