Lakritsinmakuinen lahjoitus Syöpälapsiperheille

Vaasalainen taiteilija Heikki Holma haluaa tehdä hyvää yhdessä Kouvolan Lakritsi Oy:n kanssa. Maineikas kouvolalainen makeisvalmistaja hankki Heikiltä teoksen nimeltään ”Makuja ja mietteitä Kouvolasta” ja yhdessä Heikin kanssa he halusivat kantaa kortensa kekoon ja auttaa syöpään sairastuneita lapsia lahjoittamalla teoksen myynnistä Pohjanmaan Syöpäyhdistykselle.

Makuja ja mietteitä Kouvolasta

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen alueella (ns. vanhan Vaasan lääni) sairastuu vuosittain n. 15-25 lasta syöpään. Syöpä on aina koko perheen sairaus, erityisesti se on sitä perheissä, missä lapsi sairastuu.

Syöpäyhdistys tukee perheitä sekä psykososiaalisesti, että taloudellisesti. Jokaisen vastasairastuneen lapsen perhe saa ns. alkuavustuksen 700€, mutta perheitä tuetaan myös muilla tavoin. Taloudellinen avustus katetaan usein juuri tämänkaltaisilla lahjoitusvaroilla.

Pohjanmaan Syöpäyhdistys ry kiittää Heikkiä ja Kouvolan Lakritsi Oy:tä saamastaan lahjoituksesta.

Lisätietoja:

Toiminnanjohtaja Markku Suoranta, puh. 050 056 0151