KUN SYÖPÄ KOSKETTAA, KAIKKI MUUTTUU. Tulossa: Lasten syövän päivä ja #erätauko-kampanja 2019

Kansainvälistä lasten syövän päivää vietetään 15.2.2019 ja sen ohessa järjestetään valtakunnallinen #erätauko-kampanja. Esillä on paitsi itse sairastuneen myös sisarusten kokemukset. Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen Eppulit-syöpälapsiperheiden kerho on mukana #erätauko-kampanjan ottelussa Vaasan Sport – JYP 8.2.2019 klo 18.30 Vaasan Sähkö –areenalla Vaasassa. Ottelun yhteydessä tuodaan esille syöpälapsiperheiden asiaa ja kerätään varoja heidän auttamisekseen.

Kun lapsi tai nuori sairastuu syöpään, sairastuneen ja tämän lähipiirin arki mullistuu. Syöpähoidot ovat rankkoja paitsi fyysisesti myös henkisesti ja ne saattavat kestää useamman vuoden. Ne eristävät lapsen normaalista elämänpiiristä – ystävistä, harrastuksista ja koulusta. Silloin sairastunut tarvitsee arkeensa erätaukoja ja tukea. Sylva, Eppulit ja Pohjanmaan Syöpäyhdistys ovat olemassa näitä perheitä varten. Tarjoamme hengähdyshetkiä vakavan sairauden kohdanneelle ja tämän läheisille. #erätauko-kampanja toteutetaan yhteistyössä Liigan ja sen jääkiekkojoukkueiden kanssa.

Lisätietoja:

toiminnanjohtaja Markku Suoranta, puh. 010 843 6005