Keräys etenee – lähde sinäkin mukaan!

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen Stop Syöpä – Stop Cancer -keräys on lähtenyt mukavasti uudelleen käyntiin. Korona keskeytti keräyksen keväällä 2020, mutta nyt olemme pakon sanelemana jatkaneet keräystä. Keräys on elintärkeä toimintamme rahoittamisen kannalta, kertoo Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Markku Suoranta.

Keräystavoista tärkein on kotiin jaettava pankkisiirto-muotoinen esite keräyksestä ja miten siihen voi osallistua. Pankkisiirtoa jakavat postilaatikoihin eri alueilla toimivat vapaaehtoisemme, myös Martat ja Eläkeläisyhdistykset ovat tulleet avuksemme, kiittelee Suoranta. Myös sosiaalisessa mediassa pyrimme kertomaan keräyksestä, keräyskohteista ja siitä, miten siihen voi osallistua.

Tällä hetkellä keräys on käynnissä varsinkin Keski-Pohjanmaalla Kokkolan, Kannuksen ja Perhonjokilaakson alueella. Maaliskuun lopulla keräys käynnistyy Maalahden, Vöyrin ja Korsnäsin sekä Kristiinankaupungin alueella. Loput alueet, mm. Vaasa, Seinäjoki ja Pietarsaari  pyritään hoitamaan huhti-toukokuussa.

Lions klubi Vaasa-Vasa on mukana keräyksessä

Uusikaarlepyyläinen raskaan liikenteen ammattilainen Kaj Knuts haastoi jälleen ystäviään ja kollegoitaan ns. #vikörmotcancer -kampanjaan. Kampanjaan osallistuva tilittää jokaisesta helmikuun aikana ajamastaan kilometristään sentin Stop Cancer -keräykseen, niitäkin lahjoituksia on tullut mukavasti. Myös Lions-klubit, mm. LC Jepua ja LC Vaasa-Vasa ovat lahjoittaneet keräykseen. Yrittäjät ovat pyytäneet keräyslippaita toimipaikoilleen, kuten Special-Hius Tervajoella.

Myös YES!-hius Tervajoella voit osallistua keräykseen.

• Olemme iloisia jokaisesta eleestä ja lahjoituksesta, olipa se pieni tai suuri, tähdentää Suoranta.

Keräys jatkuu pohjalaismaakunnissa aina kesäkuun loppuun. Lisätietoja keräyksestä löydät osoitteesta www.stopcancer.fi ja lahjoittamaan pääset suoraan osoitteessa www.stopcancer.fi/lahjoita

Kaj Knuts – sankarimme!